Ekonomi

Çin’de demiryolu-deniz intermodal trenlerinin sayısı artıyor

Hava fotoğrafı, Çin’in güneyindeki Guangxi Zhuang Özerk Bölgesi’nin Qinzhou kentindeki Qinzhou Limanı’ndaki otomatik konteyner terminalini ve bir demiryolu konteyner dağıtım merkezini gösteriyor, 11 Mayıs 2023. (Fotoğraf: Zhang Ailin/Xinhua)

NANNING, 4 Ağustos (Xinhua) — Çin’deki demiryolu-deniz intermodal trenlerinin bu yıl Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru boyunca 9.000’den fazla sefer yapması bekleniyor.

Çin’in güneyindeki Guangxi Zhuang Özerk Bölgesi tarafından Perşembe günü düzenlenen basın toplantısında, demiryolu-deniz intermodal trenlerinin 2022 yılında 8 bin 820’den fazla sefer yaptığı belirtildi. yeni altyapı inşaatı gibi.

Basın toplantısında verilen bilgiye göre, son yıllarda koridordaki kargo hacminde hızlı bir büyüme yaşanıyor. Guangxi’deki Beibu Körfezi Limanı’nın kapsamlı kargo işleme kapasitesi, 2019’dan 2022’ye kadar 260 milyon tondan 315 milyon tona yükseldi. Koridorda şu anda 100’den fazla ülke ve bölgede 200’den fazla limanı birbirine bağlayan 75 konteyner rotası bulunuyor.

Basın toplantısında açıklanan rakamlara göre, bu yılın ilk yarısında Beibu Körfez Limanı’nın yük hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14, demiryolu-deniz intermodal tren sayısı ise yüzde 9 arttı. yıl.

Öte yandan, 2022’de, Guangxi’deki limanlar aracılığıyla ithalat ve ihracattan koridor hattı boyunca devlet düzeyindeki bölgelerin ticaret hacmi 500 milyar yuan’ı (69,93 milyar $) aşarak rekor kırdı. Ticaret hacmi, bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 50 artışla 290 milyar yuan’ı çoktan aşmıştı.

2017 yılında hizmete giren Yeni Uluslararası Kara-Deniz Ticaret Koridoru, batı Çin’deki il düzeyindeki bölgeler ve ASEAN ülkeleri tarafından ortaklaşa inşa edilen ticari ve lojistik geçiş konumundadır. ¦

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu